tisdag 1 februari 2011

Yes!

Hejsan!
Kom precis hem från gymmet (yipppippipipiippipipi!) efter ett lätt, men ack så härligt bröst- / tricepspass! Detta var första gången jag gymmat på flera veckor och jag tycker det är helt underbart, vilken känsla!
Nu i början (typ någon vecka eller två) kommer jag att köra väldigt lätta vikter och lugnt, eftersom jag inte tränat på ett tag. Detta bör göras för att mjuka upp och vänja musklerna för vad som komma skall. Just nu har jag lite ont i knät, men det är inte efter gymmet utan efter en grej vi gjorde med skolan. Nämligen något som kallas streetfunk. Och det är riktigt roligt!

Streetfunk är en sorts dans som går väldigt fort och jag skulle beskriva den som så att den används i filmer så som "You got served" Step-up filmerna och ja i den stilen är det. För er som inte sett filmerna tycker jag att ni har missat något, filmerna är riktigt bra och danserna är makalösa!  För övrigt så känns det som om det är på G igen med mitt träningsliv. Visst mitt knä gör lite ont nu, men det är knappt nämnvärt och jag känner att snart så, snart så kommer jag att kunna börja träna på riktigt. Längtar så efter att bara få sticka ut och springa, långt, riktigt långt och ganska fort så jag blir helt slut!

När knät är helt friskt är det ju även dags för mig att börja med gymnastik! Tagga,tagga, tagga för det! Oh jag är i sådan extas, just nu är jag på topphumör! (Jag har även idag gjort matte, psykologi och kommer avsluta kvällen med att läsa engelskabok, kan det bli bättre eller?)

http://www.youtube.com/watch?v=sUzhSU9cp74 här är en streetfunkdans. Självklart är det andra låtar med mera dra i, men just nu orkar jag inte leta efter någon ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar