tisdag 15 februari 2011

Välkommen hem. Tack så mycket!

Kom hem från gymmet för någon timma sedan. Snacka om skönt, är ganska mör i mina ben eftersom det handlade om kondition. Är så svag nu för tiden, men det håller på att ändras. Snart så, det är inte länge kvar tills jag kan börja ösa på och helt enkelt få tillbaka mina ben. Fast denna gången ska det bli ännu bättre än dem var förut! Jag funderade medans jag "sprang" mig svettig i crosstrainern på varför folk tränar. Jag menar, är det för att dem tycker det är kul eller för att förlora vikt / bygga muskler. Idag så var det nämligen så att jag hade två stycken tjejer i min ålder som var på crosstrainersen brevid mig. Det enda som kom ut ur deras mun var klag och stön över hur mycket det hatade det här. Att träning var skittrisst och något i stil med " varför kan jag inte bara få den där snygga rumpan, perfekta magen och brösten."

Jah, vad ska man säga? Jag tänkte liksom, är det bara korkat eller är det bra gjort av dem att de pressar sig även fast dem tycker det är botten? Jag personligen tränar för att jag tycker det är riktigt roligt, sen så är det ju så att en snygg korpp på köpet är inget jag tackar nej till. Men just dem här två tjejerna som verkligen led, det kommer aldrig att funka. Med tiden så tror jag nog att dem slutar att gå dit eftersom dem inte ser någon glädje i träningen, skulle den finnas så skulle kilorna bara rasa eftersom att du faktist inte tänker lika mycket på att "Nu ska jag gå ner 5 kilo, bäst att jag springer. Synd bara att det är så tråkigt.." Om du däremot tycker att det är kul kommer du kanske glömma bort att väga dig och sen efter en period kommer du på det och till din glädje får se att du kanske har tappat dem där 5 kilorna. Ja jag säger då det, det finns verkligen alla sorters träningspersoner.

Imorgon är det dags för snöruggby i skolan, tyvärr får jag inte vara med så för min del blir det lite rehab och sen så blir det till att spela lite basket, får se om jag spelar ensam (hoppas inte) eller ej. Ska även komma ihåg att ta ett recept på en helstekt oxfilé som vi gjorde i skolan och som ska göras hemma. Satan va god den var, hoppas bara att jag kan återskapa mästervärket!

För övrigt är jag ganska sur på att vara tonåring. Varför ska det vara så himla svårt att få ett helgjobb? Jag har sökt som en toking och får svaren: Nej tyvärr du måste vara 18, men vi söker sommarjobbare. Eller: tyvärr så är det fullt nu och vi söker inte personal för tillfället.
Snacka om surt, hur svårt kan det vara!? Iallafall så ska jag imorgon ner på äldervården och kolla där, jag tror det kan vara ett riktigt intressant jobb. Jag har ju inte direkt några svårigheter att träffa nya människor och det verkar vara ett jobb som kan ha sina fördelar, menar dem har ju trots allt levt ett tag. Dem kan ju sin sak, så hoppas nu att jag får ett helgjobb där så man kan börja dra in lite pengar som ska användas i sommar! Om jag inte får det ska jag börja söka på typ, fik eller något för att jobba som servitör. Bara jag får någonting!

 <-- haha, kunde varit jag x)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar