söndag 30 januari 2011

Att något så litet kan vara så fel.

Hej, har varit fruktansvärt dålig på att uppdatera och det ber jag om ursäkt för. Vet inte riktigt varför det har blivit så, men det är väl bara en period just nu där jag inte känner för att skriva så mycket.
Idag är det söndag, jag sitter framför datan med en kopp tée och känner mig så fruktansvärt äcklig och dålig. Varför då? Jo för att jag är magsjuk. Har inte sovit någonting på hela natten utan bara sprungit upp och kräkts, kräkts och sen medans vi ändå håller på kräkts lite till.
När det väl hände tänkte jag, "va? Vad har jag nu ätit och gjort för fel?" Eftersom jag nästan aldrig är sjuk så blir jag väldigt förvånad när det händer. Oddsen lutar åt att det var något som fyra stycken i familjen åt i fredags. Fyra stycken åt musslor (fruktansvärt gott, bra jobbat Anna!), men tyvärr så ligger alla fyra som åt och är magsjuka nu, så det lutar på att det är just musslorna.

Vad ska/kan man göra åt det här då? Ja, det finns inte så mycket annat att säga än att vila, ta det lugnt och sen har jag fått höra att äta vitt bröd, ris och just tée ska vara bra för att det tydligen binder något i magen. det bästa man kan äta är blåbär, troligen för att det är mycket järn i det och massvis med antioxidanter. Men dessvärre så har vi ju inga sådana bär just nu.

Tack vara detta blir det ingen träning ikväll och jag får se hur jag mår imorgon om jag tar mig till skolan. Hoppas jag kan det för jag vill inte missa någonting. Jag hade även tänkt att köpa ett gymkort på måndag, me tänker ju inte köpa ett fören jag är helt frisk. Nu är det dags att gå till sängs och försöka vila bort skiten, ha det så bra (iallafall bättre än vad jag har det nu)!

1 kommentar:

  1. Usch vad tråkigt att ni blev dåliga. Låter som det var musslorna som ställde till det. Hoppas att ni är bättre nu. Kram M

    PS Fortsätt att skriv

    SvaraRadera