tisdag 8 mars 2011

Inlägg nummer 50 utav en trött Sebastian!

Hallå!
Kom precis hem från min andra dag på gymmet, gymmey i Nykvarn då. Jag har börjat gymma där med min käre klasskamrat Filip. Vi gymmar även med Minnet, Micke och för er som känner honom, tro det eller ej men Poltén är även där och förgyllar våran träning med skratt. Idag stod det biceps och rygg på schemat. Tycker det är kul eftersom det är muskler som syns om man säger så, började med Chins. Puhh, snacka om jobbigt, men det gick ändå riktigt bra. Fick minimum 10 stycken rep i varje set i 4 set så jag är nöjd, det är trotts allt bara början där. Vi lekte vidare på latsdragen och till slut blev det stångrodd. Stångrodd hade jag aldrig kört förut så det var något nytt, jag har alltid bara kört hantelrodd. Iallafall, grabbarna som jag gymmar med nu brukar ha något som kallas "FitnesFive" lite då och då och det är en tävling där man tränar i speciella grenar mot varandra. Har aldrig tävlat i det förut så tycker det ska bli riktigt roligt att pröva! Nästa gång äger rum på påsklovet, snacka om tagga! Tävlingen går ut på att du har 75 sekunder på dig att göra så många som möjligt utav den utvalda grenen som är. Chins, dips, bänkpress (din egen kroppsvikt) Biceps curl (50% av din egen kroppsvikt), knäböj (150%) utav din egen kroppsvikt. Tror mitt bästa resultat blir i dips, det är där jag är som bäst.

För övrigt flyter livet på som det ska, fick ett mejl härom dagen att jag ska upp till Stockholm och göra ett Engelskaprov inför resan (igen?). Klockan 11 den 17 mars så är det bara för mig att ta ledigt från skolan och ta mig upp dit.

Har jag berättat om mitt projektarbete förreseten? Jag tar det lite snabbt i vilket fall som helst.
På våran skola har vi något som kallas just projektarbete. Det får man i tvåan och du ska under ett år välja, göra och sen redovisa ett projekt i trena inför den tidens 2:or. Blev kanske lite krångligt, men jag hoppas att ni förstår lite iallafall. Mtt projekt går ut på att jag ska träna inför att ta mig in i min skola i USA's skollag i basket. Amerikansk fotboll är hur roligt som helst, men jag måste tänka på riskerna med den sporten. Förstå om jag skulle göra som mitt ex gjorde, slita av sig korsbandet under utbytesåret och få gå på kryckor resten av tiden. Njaa, skulle inte tro det. Så därför väljer jag att försöka med en sport som jag har hållit på med, tycker är riktigt rolig och även lite högre tempo. Min träning går ut på att försöka stärka mina "basketmuskler" och även öva på att skjuta bättre, dribbla snabbare och mera kontrollerat och lite annat. Det kommer bli helt toppen tror jag!

Nu är det dags för mig att kolla igenom en läxa jag har tills imorgon, ska ha just ett engelska speach inför klassen. Det kommer att gå bra, jag känner det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar