tisdag 26 april 2011

What a day!


Ja, vilken dag det har varit. Solen har strålat hela dagen och den fick mig att gå upp tidigt, ungefär klockan sju även fast jag inte började fören 10. Tog det lugnt på morgonen, kanske lite för lugnt men jag han med att göra mina tåhävningar. Gjorde 100 stycken utan stopp i trappan och det bränner på ganska rejält och riktigt skönt när man är klar! Iallafall, strax efter nio så var det dags att sticka ner till bussen. Självklart missar jag den och får gå ner till stan, då tar jag LITE för lång tid på mig och missar även bussen ut mot skolan, suck tänkte jag. Träffade Sanna som också hade missat bussen och vi bestämde oss för att vi skulle ses runt halv tolv för att ta nästa buss.

Påvägen hem fick jag en idé, vädret är ju underbart och min cykel står i förrådet. Varför inte cykla ut till skolan? Med den tanken i huvudet så skyndade jag mig hem och packade om min väska. Med super humör hittar jag min cykel, dock helt utan luft i däcken. Bara att ta sig ner till macken och pumpa då tänkte jag. SJÄLVKLART så har min cykel specialventiler och då kan man inte pumpa däcken på vanliga mackar så jag får släpa cykeln till Cykeltjänst istället. Där fixades cykeln iordning och jag var påväg.

Det brände rätt bra i benen, men värst var det i rumpan. Har inte cyklat på ett tag så rumpan var inte van vid sadeln. Iallafall så kom jag ut till skolan och finner att lektionen precis har slutat och det är dags för lunch. Under lunchen får jag reda på att det inte är någon lektion för mig mellan 12.40 och 14.50 för att läraren är hemma och vårdar sjuka barn. Kort och gott, jag hade cyklat till skolan, ätit lunch och skulle nu cykla hem igen.

Haha, jag säger då det, What a day!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar