onsdag 27 april 2011

Onsdag, en dag på sydpoolen.

Idag har varit en riktigt bra dag. Började med prov i psykologi på morgonen som gick enligt mig förvånansvärt bra. Där efter bar det in till stan där det åts god mat och som krydda på det, mycket sol!

Idag har jag även varit på Sydpoolen med klassen, nja inte riktigt där borta i söder bland all snö, men badhuset är ungefär detsamma! Idag stod det livräddning på schemat. Eftersom vi är ganska många i klassen och man bara skulle arbeta 2&2 så bestämde jag och grabbarna oss för att helt enkelt sticka till äventyrsbadet och leva rövare! Satan va roligt det var, massa plask och massa stänk. Och inte bara det, jag la även märke till att tjejerna i min klass verkligen har grymt bra kroppar! Det syns att dem tränar och det är jag riktigt glad för, säger bara det att tjejerna i min klass behöver inte skämmas på stranden nu i sommar!

Iallafall jag fick livrädda CK och han fick livrädda mig, dock så sjunker jag som en sten och han flyter ganska bra så jag hade det betydligt lättare än vad han hade. När jag skulle "slappna av" och vänta på att CK skulle simma fram till mig, så sjunker jag självklart som en sten till botten och blir sittande där tills han kommer fram. Såg säkert lite lustigt ut!

Idag var en sådan dag då jag verkligen inte kände för att träna. Jag var helt slut i hela kroppen efter dagens aktiviteter och kände bara att, nej jag ska fan inte träna idag. Jag struntar i det! Jag satte mig och kollade lite film och en bit in i filmen fick jag lite panik. Vad höll jag på med? Klart jag ska träna, här ska inte fuskas någonting, absolut ingenting! Så jag bytte om lite snabbt och stack ner till gymmet och oj va glad jag är att jag gjorde det! Fick riktigt bra pump i både axlar och biceps, Även underarmarna fick slita hårt likaså nacken.

När jag var nere på gymmet och vilade mellan mina sett så tog jag mig tiden att kolla runt. Det finns verkligen alla åldrar på gymmet. Det finns tonåringar, gammlingar, medelåldersmänniskor och sen fick jag även se en person jag inte alls trodde jag skulle se där. Den lilla killen som gymmade med sin far. Seriöst, han måste ha varit ungefär 11-12 år. Får eller bör man ens gymma då? Jag vet inte riktigt vad ni tycker, men jag känner att det är lite tidigt. Han och hans pappa hade platserna brevid mig framför spegeln. Lillkillen skulle träna axlar och blev tillsagd att göra axelpress med hantlar, pappan ger honom ett par 4kg hantlar och grabben orkar knappt lyfta dem i biceps, jag menar är inte detta lite tidigt? Okej, jag själv ville börja gymma när jag var i den åldern. Men min kloka mor sa alltid att jag fick vänta tills jag var 16. Det var inte mera med det, min kropp var inte redo. Jag är glad att hon sa så, jag menar jag är ganska nöjd med hur jag ser ut idag och jag trivs på gymmet. Skulle jag börjat för tidigt kanske jag hade tröttnat? Äh det är ju självklart upp till var och en hur tidigt man vill börja gymma, men jag känner personligen att lillgrabben på mitt gym var lite för ung.

Anyway, nu är det dags för lite film innan jag lägger mig. Imorgon taggar vi för basket. Sleep tight!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar