torsdag 16 december 2010

Resultat

Idag var jag då hos ortopeden här i Södertälje. En trevlig kille som kollade mitt knä och gjorde som ett ultraljud på mitt knä. För er som inte vet använder man även ultraljud när man kollar på fostret i magen på en gravid kvinna! Eftersom mitt knä fortfarande är svullet så betyder ju det att jag har massor utav vätska kvar där i. Efter ungefär 40 minuters vridande och kollande på mitt knä fick vi iallafall beskedet om att det är mitt ledband som är skadat, inte korsbandet tack och lov! Han frågade om jag hade svårt att gå i trappor och då svarade jag att det hade jag, uppåt går bra, men ner för trappor är något jag helst undviker för det gör ont.

När vi tittat lite på ultraljudet som hastigast fick vi se något sånt här. Det är en bit utav knäskålen som tydligen har slagits upp och ligger och trycker på mitt knä. Så förstod jag det som iallafall. Men den snälla ortopeden skrev ett recept till mig för lite starkare grejer. Han sa att det verkade behövas eftersom min svullnad fortfarande var stor. Så nu kör jag på något som kallas "Arcoxia 120mg" och det är starka grejer enligt honom. Komiskt nog används även dessa för personer som drabbats utav gikt och det har jag ju verkligen inte gjort! Gikt är en sjukdsom som man kan få om man äter för mycket kött. Den fungerar som så att du får en del urin (på något konstigt sett) i dina blodådror och ska tydligen göra helt sannslöst ont. Hoppas ingen utav er eller någon annan heller för den delen drabbas utav det.

Iallafall så fick jag en ny tid där jag ska tillbaka till ortopeden och det är nu på tisdag. Då ska han ha fått bilderna från magnetröntgen som jag var tvungen att åka upp och göra i stockholm idag. ´Där ifrån ska han kolla lite extra och sen förhoppningsvis kunna förklara för mig vad det är som hänt, när jag ska vara återställd och hur jag ska göra för att skynda på läkningen.

Det var denna dag det, hoppas att läkningen kommer gå fort. Är trött på den här skiten. Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar