söndag 21 november 2010

Måndagmorgon

Precis kommit hem från morgonpromenaden. Har ätit frukosten och packat grejerna, sitter och väntar på att ta mig ner till bussen. Dagens planer ser ut som så att jag ska göra en lista över alla läxor som jag har för att sedan kunna bocka av dem när jag är färdig. Det är sjukt så mycket läxor det är just nu och med restuppgifter eller rättare sagt uppgifter där läraren säger " Nej, men bara det lämnas in före jul så är det lugnt" de är ganska jobbiga. Ingen träning idag alltså pågrund av allt plugg, dåligt förberätt från min sida.

Har suttit och kollat lite på skidåkningen nu i helgen och jag måste säga det att fy fasen vilka idrottshjältar de är! Att köra så långt, på den korta tiden och samtidigt ha så mycket vilja och kraft kvar att kunna dra på en spurt de sista 200m är helt osannolikt. Finns nog ingen bättre tränad person än en längskidåkare. Längtar efter att vi ska börja köra skidor med skolan så hoppas på mycket snö, visst är jag helt värdelös på just skidor av någon anledning men det är extremt roligt och blir bara mera motiverad av att köra när man har kollat det här lilla extra på tv. Så nu håller jag bara tummarna för en vinter med mycket snö, ( på backen, inte massa snöande! ) kallt och främst självklart att snön ligger kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar