fredag 26 november 2010

Fredag

Idag är det då fredag. Fredagkväll om jag ska vara lite mera exakt. Dagen har varit lång, stog på gymnasiemässan och pratade för vackstanäs. Det var helt okej, men jag hade otroligt sug efter att få springa. Tyvärr så blev det en ganska sen hemkomst och när jag väl kom hem så var jag för för trött för det. Så nu ligger det hela till som så att jag har/hade min vilodag idag och ser till att träna imorgon istället. Känner för att sticka ut och springa, vet bara inte riktigt vart jag ska springa.

En grej som jag ofta stöter på är personer som tycker att jag och andra löpare är konstiga som springer nu när det är kallt. Ordspråket "Det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder" som aldrig kommer försvinna stämmer bra. En kall dag går helt utmärkt att springa i. Skaffa dig ett bra underställ, på med vantar och mössa. Är det riktigt kallt så råder jag di att använda en form av halsduk/sjal som du sätter för munnen. Detta gör man för att luften du andas in ska hinna bli lite "varmare" när den åker genom halsduken. Det funkar bra för mig och jag har sprungit i över -20grader då. Dessutom är det så att när man väl har sprungit klart, tagit sig en dusch är det helt underbart att bara göra sig en kopp tee och njuta med, gah blir sugen bara jag tänker på det!

På söndag ska det tydligen vara något informationsmöte med fotbollen. Detta ska börja runt fyra om jag inte tar helt fel. Det ligger mitt i en utav mina tränigar den dagen så det är lite surt, hoppas bara att mötet inte är för långt så det går över min tredje träning den dagen.

Ikväll blir det en lugn hemmakväll, med film, varm säng och tagga inför morgondagens träning / shopping!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar